Akio Suzuki (鈴木昭男) "a i sha" (あ い しゃ) LP

Category : * EDITION OMEGA POINT , Others / Collabolation(特殊アイテム他)


鈴木昭男はいうまでもなく日本を代表するサウンド・アーティストの一人であるが、過去に発表されてきたディスクは、ともすれば「美しい音を奏でる仙人」のように扱われかねない内容のものが多かった。しかし鈴木の音への端緒が「階段の上からガラクタを放り投げる」ことだったように、ノイズへの眼差しも同じレヴェルで持ち続けていた。このLPは2009年に金沢21世紀美術館で行われた、ラジオを使ったパフォーマンスのみで構成されている(録音はOMEGA POINT)。美術館の大空間の残響をまとった《ハウリング・オブジェ》、その発展形といえる、台車にラジオを載せて美術館内を巡る《あ い しゃ》。それらはノイズそのものであるが、鈴木がずっと探求し続けている、「点音」(おとだて)や「たどり」の作法に則ったもの。ここには自然体にしてハードコアな鈴木の音へのアプローチが凝縮されている。限定230。

side A_Howling Objects / 2009_21'27" (sound file)
side B-tr.1_a i sha part 1 / 2009_8'35" (sound file)
side B-tr.2_a i sha part 2 / 2009_11'40" (sound file)


Needless to say, Akio Suzuki is one of the representative sound artists in Japan, but many of his music discs presented in the past almost tended to be treated as “A hermit or wizard who creates beautiful sounds” by playing a self-made musical instrument called “Analapos”, glass harmonica (De Koolmees), and stone flute. However, the reason why Suzuki originally started focusing more on sound seemed “Like throwing junks from the top of the stairs”, and he also maintained the same level of view to the noises.
This LP consists of only the performances with use of radio. Howling Objects with reverberation of large space at the museum or Aisha that would be a developed form of such object cruises around in the museum with radio on its truck.... Those can be noise itself, but they exist in accordance with the method of “Oto-date” and “Tadori”* that Suzuki has been continuously searching for. Here, an approach to Suzuki’s hard-core sound in his nature is surely concentrated.

型番 OMEGA POINT
販売価格

4,000円(税込)

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